Channels and Distribution

DDR Market Research possesses the required tools to build an accurate picture of your brand’s distribution, evaluate its positions, and compare this with how the competition is presented.

We research this question from different perspectives. We determine the opinions of consumers and market professionals, visit points of sale, observe, photograph, and record.

To evaluate the product’s position in the retail market, we use various methods including audits of retail outlets (store check) and visits by mystery shoppers (mystery shopping).

The client can keep track of the data collection online and receive detailed reports for each outlet, including photo reports with time and location information (geodata).

Auditing of retail outlets

Recording stock and prices

Brand pricing map

Competitors’ offers

Planograms and displays

Staff performance

Display of promotional materials

 

 

Case Study: Inventory of unbranded stock

The inventorying of different groups of products is conducted constantly and across all channels – hypermarkets, supermarkets, non-chain retail outlets, stalls, market halls, or open markets.

Branded stock – products with well-known brands – is the easiest to inventory. But we often come across a different problem where we don’t know what we will find on the shelves until we visit the store. Therefore, our audit is accompanied by a photo report which is, more often than not, conducted secretly.

Read more >>

 

 

 

 

 

 

 
Мы используем сервисы веб-аналитики Яндекс.Метрика и Google Analytics

Используется технология “cookie” — небольшие текстовые файлы, размещаемые на компьютере пользователей с целью анализа пользовательской активности.

Собранная при помощи cookie информация не может идентифицировать вас, однако может помочь нам улучшить работу нашего сайта.

Вы можете отказаться от использования файлов cookie, выбрав соответствующие настройки в браузере.

Продолжая использовать наш сайт, Вы даете согласие на обработку файлов "cookie",пользовательских данных (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь; ip-адрес)в целях функционирования сайта, проведения ретаргетинга и проведения статистических исследований и обзоров.

Если Вы не хотите, чтобы Ваши данные обрабатывались, пожалуйста, покиньте наш сайт.