Store check

Case Study: recording stock and prices

Our client – a large retail chain – tracks the pricing policy of its major competitors. To do this, we conduct daily price monitoring in dozens of cities across Russia, Ukraine, and other CIS countries; this represents hundreds of points of sale of many different kinds.

A thorough inventory of stock and prices can only be assembled in secret – after all, it is not possible to work openly in the stores of competitors. Furthermore, the stock is unbranded. Our associates have been working on this type of project for a long time. They conduct clandestine visits, and each has his or her own way of doing this as precisely as possible.

The information obtained is checked several times and consolidated. Ultimately, the client sees the results online and has access to all primary materials, including photo, video, and audio recordings, as well as scanned documents. Our software means that reports can be produced in any format.

 

Recording of products and advertising
- stock inventory
- product characteristics
(country of manufacture, distributor, composition, etc.)
- price and discounts
- product display and number of facings
- presence of POS materials
- additional points of sale

Description of points of sale (census)
- specialization
- positioning
- retail space characteristics (floor space, number of cash desks, etc.)
- zoning
- staff
- presence of promotional activities etc.

 

 

 

 

 

 
Мы используем сервисы веб-аналитики Яндекс.Метрика и Google Analytics

Используется технология “cookie” — небольшие текстовые файлы, размещаемые на компьютере пользователей с целью анализа пользовательской активности.

Собранная при помощи cookie информация не может идентифицировать вас, однако может помочь нам улучшить работу нашего сайта.

Вы можете отказаться от использования файлов cookie, выбрав соответствующие настройки в браузере.

Продолжая использовать наш сайт, Вы даете согласие на обработку файлов "cookie",пользовательских данных (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь; ip-адрес)в целях функционирования сайта, проведения ретаргетинга и проведения статистических исследований и обзоров.

Если Вы не хотите, чтобы Ваши данные обрабатывались, пожалуйста, покиньте наш сайт.